onsdag 15 februari 2017

Höjda utdelningar

Förra veckan rapporterade Axfood att de höjer utdelningen från 5kr förra året till 6 kr i år. Marknaden gillade inte rapporten och backade flera procent. Eftersom Axfood är mitt största innehav valde jag att inte fylla på.

Handelsbankens rapport gillades inte heller och backade flera procent. Utdelningen höjdes alla fall från 4,50kr till 5kr. Sist av bolagen i min portfölj att rapportera förra veckan var Kinnevik. Utdelningen höjdes även här från 7,11kr till 8kr. Glädjande att de flesta höjer sina utdelningar!

Än så länge köper och säljer jag bolag på känsla. Jag kan inte göra egna analyser utan läser det jag kan och bildar mig en uppfattning om bolaget är värt att investera i. Just nu har jag ett gäng bolag som jag är ganska nöjda med. Skulle helst vilja utöka med några till men får en känsla av att de står högt för tillfället. Eller känsla och känsla, de flesta bloggar skriver att allt är högt värderat och man blir helt enkelt påverkad av det. 

Den här veckan har jag fyllt på i Kinnevik, Castellum, Hemfosa och Nibe. De två sist nämnda kommer med sina rapporter imorgon och övermorgon sen är det bara Nobina kvar som kommer i april. 

Tror jag får bonus från företaget i år! Mycket välkommet och med lite tur har jag den tillsammans med februarilönen. Läsa böcker har jag helt kommit av mig med tyvärr. Tror det kommer att bli något inköp nu på bokrean om jag hittar något intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar